Informacja – mLegitymacja

mLegitymacja szkolna to bezpieczne narzędzie, dzięki któremu uczniowie potwierdzają przysługujące im uprawnienia, za pomocą telefonu komórkowego.

„Mobilna” legitymacja będzie mogła być wydana uczniowi, któremu uprzednio wydano legitymację szkolną albo e-legitymację szkolną. Okres ważności mLegitymacji będzie tożsamy z okresem ważności wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej albo e-legitymacji (przedłużenie ważności wspomnianych legitymacji wymagała będzie ponownego wydania mLegitymacji).

mLegitymacja będzie unieważniona przez szkołę w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacj na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja.

To dokładnie to samo, co „zwykła” legitymacja szkolna, ale w telefonie. Będzie jednak równoważna

z tradycyjną.

Mobilna wersja legitymacji szkolnej ma być uzupełnieniem jej standardowych form – papierowej lub plastikowej karty.

Z mobilnej wersji legitymacji będzie można korzystać w tych samych sytuacjach, co w przypadku „tradycyjnych” dokumentów. Za pomocą mLegitymacji potwierdzamy status ucznia podczas kontroli biletów, czy zakładania karty w bibliotece. Będzie ona również podstawą do otrzymania przysługujących zniżek.

Można ją zweryfikować wizualnie – posiada takie zabezpieczenia jak hologram i animowana flaga.

Dodatkowo, w przypadku wątpliwości, można wykorzystać ogólnodostępną aplikację mWeryfikator, która sprawdzi nie tylko autentyczność dokumentu, ale także fakt czy dokument nie został zastrzeżony w szkole (w przypadku np. zgubienia telefonu).

mLegitymacje szkolne mogą być wydawane uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zarówno publicznych, jak i niepublicznych. Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wydano wcześniej tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest tożsamy z okresem ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniona. Szkoła będzie mogła unieważnić dokument także w przypadku utraty mLegitymacji z powodu uszkodzenia, niepoprawnego działania, czy zgubienia urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana.

Czym dokładnie jest mLegitymacja?

mLegitymacja, to część aplikacji mObywatel. Co z niej wyczytamy? Przede wszystkim wiek ucznia, informację o tym czy legitymacja jest ważna, a ponadto dane, które można znaleźć na tradycyjnych legitymacjach:

– imię i nazwisko ucznia,

– numer legitymacji,

– datę wydania,

– termin ważności,

–  status użytkownika (uczeń),

– datę urodzenia,

– PESEL,

– adres zamieszkania,

– nazwę i adres szkoły.

 

Aby uruchomić mLegitymację:

Posiadanie telefonu z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.

Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (do pobrania) oraz nadania uprawnień do Systemu. Podczas składania wniosku przedstawić wersję papierową legitymacji.

Wysłać na adres sekretariatu UNICEF@o2.pl zdjęcie legitymacyjne ucznia w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB).

Pobranie Aplikacji mObywatel, potwierdzenie regulaminu.

Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomienie Systemu na urządzeniu.